Imponerande! Star Citizen demonstrerar procedurellt genererade världar

Imponerande! Star Citizen demonstrerar procedurellt genererade världar

Star Citizen är ett helt vansinnigt projekt som dragit in en bra bit över 127 miljoner dollar – vilket är över 1,1 miljarder riksdaler! Av den senaste demonstrationen från CitizenCon verkar det också som om Chris Roberts och hans team investerat pengarna väl. I videon undertill (från 2:10) får vi se exempel framstegen Cloud Imperium Games har gjort med sitt planetskapande.

– Det är helt kreativt drivet, berättar Roberts. Vi använder oss av den procedurella tekniken för att forma planeterna på en global skala väldigt snabbt, men ger dem också mycket karaktär. Där ute finns en hel del andra titlar som nyttjar tekniken, och deras framsteg är imponerande och coola, men jag vill kunna säga: “Jag vill bygga den här planeten så att den liknar Hoth. Jag vill bygga den här så att den ser precis ut som Tatooine”.

Vilket antagligen förklarar den där jättemasken i filmen. Detta är ju också plåster på såret vi fick efter att det visade sig att Star Citizens solkampanj Squadron 42 inte hinner släppas i år.

CitizenCon 2946

Twitch is the world’s leading video platform and community for gamers. More than 45 million gamers gather every month on Twitch to broadcast, watch and chat about gaming. Twitch’s video platform is the backbone of both live and on-demand distribution for the entire video game ecosystem.

About The Author

Bamseponny by night och … Bamseponny by day också faktiskt. Bästa spelet är The Witcher 3. Andra favoriter är Stardew Valley och XCOM 2. Choklad, friidrott, katter och RuPaul's Drag Race är bortom spel-älsklingar.

Related posts